Zowel voor docenten als leerlingen is het een belangrijke ondersteuning in het leerproces, zeker als het gaat om het bieden van maatwerk en in het kader van meer āgepersonaliseerdā leren. Binnen het Mill Hill College zijn er op dit moment ruim 650 pcās en laptops aanwezig die ingezet kunnen worden ten behoeve van het onderwijs en dit aantal groeit nog steeds. Als school hanteren wij de volgende uitgangspunten om onze identiteit in de digitale wereld mede vorm te geven:
⢠Goed onderwijs is niet alleen digitaal; schermtijd moet functioneel zijn.
⢠BYOD mag, maar moet niet. Wij willen ouders en leerlingen niet onnodig op kosten jagen. De school zorgt voor voldoende computercapaciteit in het gebouw.
⢠Bescherming van privacy en data-eigenaarschap zijn belangrijk voor ons. Daarom geven we data (liever) niet af aan grote commerciële partijen zoals Google of Microsoft.
⢠Wij ondersteunen open-source oplossingen als bron van bottom-up innovatie, een manier voor docenten en leerlingen om zelf vorm te geven aan hun leeromgeving. De door ons gekozen elektronische leeromgeving, Moodle, is daar een goed voorbeeld van.
⢠De school besteedt veel aandacht aan de voorbereiding van leerlingen op deelname aan de maatschappij. Daar hoort begeleiding in de bewustwording van leerlingen m.b.t. de doās en donāts in de digitale wereld ook bij!