Daarnaast bieden we op school 2 verschillende locaties aan waar je zelf bestanden op kan slaan (N: en O: schijf). Elke locatie heeft zo zijn voor- en nadelen.

Schijf op school: Snelheid: Thuis bereikbaar via: ruimte Synchronisatie thuis mogelijk 2FA noodzakelijk
Drive (N:) Snel N schijf 10Gb Ja, via ‘Drive’ app ja
Onedrive (Office 365) (O:) langzaam O schijf 200Gb Ja, via ‘Onedrive’ ja

Let op 1! Bestanden die je op het bureaublad opslaat, zijn niet vanuit thuis benaderbaar. Wil/moet je thuis met bestanden werken, sla ze dan op de N: of de O: schijf op. Dit is je eigen verantwoordelijkheid. ‘Ik wist het niet’ volstaat niet.

Let op 2! Om de veiligheid te garanderen is 2FA (Two-Factor-Authentication) ingeschakeld om toegang tot bestanden op de N: en O: schijf te krijgen. Dat betekent dat je telefoon een code moet genereren die je moet invoeren, voor je bij je bestanden kan. Hier volgt de uitleg voor de N: schijf (2FA voor de O schijf wijst zichzelf als je de 1e keer aanmeld bij Office 365).

Je moet een app installeren op je telefoon (download voor Android/Apple). Met deze app moet je de QR code scannen die verschijnt als je aanmeld bij ‘Mijn bestanden’. In de app klik je op het ‘+’ rechtsboven. Vervolgens kies je voor ‘Werk- of schoolaccount toevoegen’. Dan kun je de QR code scannen met je telefoon. Vanaf dan kun je met de code die deze app genereert (en elke minuut wijzigt) aanmelden bij ‘Mijn bestanden’.

Aan het einde van de wizard wordt om een email-adres gevraagd in geval van nood (de app werkt niet etc.). Vul hier bij voorkeur je privé e-mailadres in.
Als je hier geen e-mailadres opgeeft kunnen we je niet helpen in geval van problemen!

Problemen met ‘Drive’? Verwijder je account en voeg deze opnieuw toe.