

Heb je de algemene vragenpagina al gelezen? Misschien staat daar het antwoord op je vraag. Kom je er niet uit, dan kun je je vraag stellen bij de balie van de mediatheek.
Waar sla ik bestanden op/vind ik deze terug?
Als je aanmeldt op een schoolcomputer of -laptop heb je de beschikking over de volgende locaties om bestanden op te slaan. Deze ‘schijven’ kun je zien via de ‘verkenner’ (bereikbaar via het startmenu van de PC/laptop).
- N schijf (schoolnetwerk): dit is de standaardlocatie om je bestanden op te slaan (10Gb ruimte beschikbaar). Vanuit thuis kun je ook bij deze bestanden.
- Z schijf: hier kunnen docenten bestanden neerzetten voor leerlingen. Leerlingen kunnen hier niets opslaan.
Bestanden N-schijf herstellen
Je kan gewijzigde of corrupte bestanden die op de N-schijf staan makkelijk herstellen naar een vorige versie door de volgende stappen te volgen:
1. Open deze link en log in met je inloggegevens van school.
2. Navigeer naar het bestand wat je wilt herstellen.
3. Klik met de rechtermuisknop op het bestand en klik op ‘Geschiedenis’.
4. Klik op de 3 puntjes achter de datum waarvan je de back-up wilt terugzetten.
5. Klik op ‘Terugzetten’ om het huidige document te overschreven met de gekozen back-up.
Schoolmail op je mobiel
De gegevens die je nodig hebt zijn:
e-mailadres: leerlingnummer@millhillcollege.nl
wachtwoord: schoolwachtwoord
Schoolverlater?
Schoolverlaters ‘verdwijnen’ pas na de zomervakantie (1 september!) uit alle digitale systemen. Dit doen we zodat zij bijv. de foto’s van de diploma-uitreikingen nog kunnen bekijken. Zorg dat je voor die datum gegevens die je wil bewaren hebt overgezet naar je eigen computer/laptop en/of privé account.
Mill Hill College
Versterk Je Wereld!