
De klok gaat in de zomer een uur vooruit.
Wat zou er gebeuren als we hiermee stoppen?
Ik zou graag journalist worden.
Hoe verdien je geld als nieuws gratis is via social media?
Er komt elk jaar een nieuwe iPhone uit.
Is het zinvol om steeds een nieuwe aan te schaffen?

Hier vind je belangrijke informatie over het Mill Hill College.
Studierichtingen
brugklas
In het eerste leerjaar van het Mill Hill College wordt gewerkt met twee onderwijsconcepten, de reguliere stromen en Team-X.
We hebben drie niveau’s:
* mavo/havo (A-stroom)
* havo/vwo (B-stroom)
* vwo (C-stroom)
Doubleren kan niet in de brugklas. Aan het eind van het eerste leerjaar worden de leerlingen, op grond van studieresultaten en -vaardigheden bevorderd naar mavo-2, havo-2, atheneum-2 of gymnasium-2.
Wij streven er naar dat, aan het einde van leerjaar 1, alle leerlingen naar de juiste afdeling bevorderd worden.
We hebben drie niveau’s:
* mavo/havo (A-stroom)
* havo/vwo (B-stroom)
* vwo (C-stroom)
Doubleren kan niet in de brugklas. Aan het eind van het eerste leerjaar worden de leerlingen, op grond van studieresultaten en -vaardigheden bevorderd naar mavo-2, havo-2, atheneum-2 of gymnasium-2.
Wij streven er naar dat, aan het einde van leerjaar 1, alle leerlingen naar de juiste afdeling bevorderd worden.
mavo-
2/3/4
Het onderwijs op de mavo wordt contextrijk aangeboden. Dat wil zeggen dat er naast kennis veel aandacht is voor de ontwikkeling van de leerlingen. Bij de begeleiding is er veel aandacht voor de resultaten en de persoonlijke ontwikkeling.                                                    Tijdens de schoolloopbaan wordt de leerlingen geleerd zelf de verantwoordelijkheid te nemen voor het eigen leerproces. Daarnaast leert de leerling de eigen talenten en interesses te ontdekken zodat er voor de toekomst goede keuzes gemaakt kunnen worden.
havo-
2/3/4/5
Leerlingen op havo-2/3 worden stapsgewijs begeleid van onder- naar bovenbouw.
Naast kennis en inzicht worden vaardigheden geoefend die ze in de bovenbouw nodig hebben.
In havo-3 vindt het keuzeproces voor het vakkenpakket plaats.
In havo-4 leren leerlingen zelfstandiger te werken, grotere leerstofeenheden te plannen/verwerken.
In havo-5 worden leerlingen voorbereid op het examen en de juiste studiekeuze.
Naast kennis en inzicht worden vaardigheden geoefend die ze in de bovenbouw nodig hebben.
In havo-3 vindt het keuzeproces voor het vakkenpakket plaats.
In havo-4 leren leerlingen zelfstandiger te werken, grotere leerstofeenheden te plannen/verwerken.
In havo-5 worden leerlingen voorbereid op het examen en de juiste studiekeuze.
vwo-
2/3/4/5/6
Vwo-leerlingen worden cognitief uitgedaagd en ontwikkelen een onderzoekende en kritische studiehouding, t.v.o. het wetenschappelijk onderwijs. Het vwo-programma biedt een doorlopende leerlijn in het verwerven van kennis, inzicht en (academische) vaardigheden. Elk leerjaar worden projecten aangeboden waarin vakoverstijgende vaardigheden en de leerstof vanuit verschillende disciplines benaderd worden.
Team-X
In het thematisch projectonderwijs van Team-X staan de leerling en zijn talenten centraal. Er wordt in leerjaar 1 en 2 niet gekeken naar de klassieke mavo-, havo- en vwo-verdeling. Team-X staat voor een meer natuurlijke manier van leren waarbij leerlingen op eigen tempo kennis en vaardigheden leren in relatie tot de omgeving en niet in losse vakken. Het leren vindt plaats in een contextrijke omgeving; de buitenwereld wordt actief en bewust betrokken bij het leerproces zoals het bedrijfsleven, vervolgopleidingen, maar ook ouders. Leerlingen in Team-X krijgen een grote keuzevrijheid en het leren is in hoge mate gepersonaliseerd.
Nieuws
Op zondag 7 februari 2021 is de Open Dag van het Mill Hill College. Dit schooljaar is er helaas geen fysieke Open Dag mogelijk. Wij…
Vandaag zijn er 100 kerstpakketten overhandigd aan Quiet voor gezinnen die in armoede leven. Dankzij de inzet van veel leerlingen en collega's en de gulle…
Mill Hill College
Versterk Je Wereld!